140 kilometre hıza ulaştı! İlk milli ve yerli elektrikli lokomotif raylara girecek

Oluşturulma Tarihi: 11 Ekim 2024 11:56

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şunları söyledi: “Yerli ve milli kaynaklarla geliştirdiğimiz lokomotifimizin Ekim 2024’ten itibaren TCDD Hasan Bey depo sahasında yol testlerine başladık. Lokomotifimiz saatte 140 kilometre hıza ulaştı. Bu testlerde bir saat sürdü ve önemli bir eşiği aştı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçlar Sanayi A.Ş. (TÜRASAŞ) tarafından üretilen, Türkiye’nin ilk milli ve yerli elektrikli lokomotifi ESKİŞEHİR-5000 projesinde test sürecinin devam ettiğini belirterek, şunları söyledi: lokomotif Eylül 2025’te raylarda.” dedi.

Uraloğlu, Milli ve Milli Elektrikli Lokomotif ESKİŞEHİR-5000 projesine ilişkin yazılı açıklama yaptı.

TÜRASAŞ tarafından üretilen Türkiye’nin ilk milli ve milli elektrikli lokomotifi ESKİŞEHİR-5000 projesinde test sürecinin devam ettiğini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Yerli ve milli kaynaklarla geliştirdiğimiz lokomotifimizin yol testlerine TCDD Hasan Bey’de başladık. Depo Alanı Ekim 2024’te başlıyor. Bu bizim lokomotifimiz.” Testlerde saatte 140 kilometre hıza ulaşan lokomotifimizi Eylül 2025’te raylara almayı planlıyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

“LOKASYON ORANI YÜZDE 80’E ULAŞACAK”

Uraloğlu, TÜRASAŞ’ın Eskişehir fabrikasında geliştirilen 5 megavatlık lokomotifin hem yük hem de yolcu taşıyabileceğini ve Avrupa Birliği’nin demiryolu birlikte işletilebilirlik sertifikasına sahip olacağını söyledi.

Türk mühendisliğiyle tasarlanan ESKİŞEHİR-5000 projesinde 115 yerli firmayla iş birliği yaparak yüzde 65 yerlilik oranına ulaştıklarını iddia eden Uraloğlu, açıklamasına şöyle devam etti:

“Seri üretimde bu oran yüzde 80’lere ulaşacak. Böylece demiryolu sektöründe dışa bağımlılığın önüne geçeceğiz. ESKİŞEHİR-5000 projesi birçok ilki bünyesinde barındırıyor. Lokomotifin cer motorları her biri 1280 kilovat güçte. Türkiye’de bugüne kadar tasarlanmış en yüksek güce sahip motorlar Ayrıca 2,5 megawatt gücündeki cer konvertörleri ülkemizde tasarlanan en güçlü yüksek gerilim cer konvertörleri olup, ana hat lokomotifleri için boji ve tren yönetim sistemi ile üretilmiştir. Tamamen yerli tasarım “Diğer projelerimizde de kullanılacak. Artık ihtiyacımıza uygun lokomotiflerin üretiminde dışa bağımlı olmayacağız ve ihraç edebileceğiz. fırsat.”

“İŞBİRLİKÇİ ÇALIŞMALARLA GERÇEKLEŞİR”

Uraloğlu, ESKİŞEHİR-5000 projesinin Türkiye’deki üniversite ve sanayi kuruluşlarının ortak çalışmasıyla hayata geçirildiğini söyledi.

Projenin üniversite-sanayi işbirliğinin en güzel örneklerinden biri olduğunu vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Bu projede TÜRASAŞ, TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü, ASELSAN ve İstanbul Teknik Üniversitesi gibi önemli paydaşlar yer aldı. Proje kapsamında 95 ESKİŞEHİR -5000 araç yer alıyor. TCDD Taşımacılık AŞ’ye teslim edilecek “Lokomotifin seri üretimi hızla devam ediyor. ESKİŞEHİR-5000 lokomotifi için geliştirilen ana bileşenlerin tamamı ayrı ayrı ihraç edilebilecek kritik teknoloji ürünleridir. Bu ürünler kullanılabilir. hem yedek parça olarak hem de TCDD Taşımacılık AŞ bünyesinde mevcut lokomotiflerin modernizasyonu için.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir